Anker 1

Bach bloemen remedies

Dr. Bach was een homeopaat, die in de jaren ‘30 ontdekte dat bepaalde soorten bloemen harmonie kunnen brengen in de menselijke geest.

Een homeopathische aanpak waarbij de positieve krachten van bloemen negatieve situaties deblokkeren.

Zijn uitgangspunt is dat als een mens zich niet gelukkig voelt er na enige tijd een ziektebeeld kan ontstaan. Zo kan iemand gebukt gaan onder schuldgevoel of is men overbezorgd voor het welzijn van anderen, kan men geen 'nee' zeggen uit angst voor verlies.

Er zijn vele gemoedstoestanden waardoor men niet lekker in zijn vel kan zitten. Hierdoor ontstaan aandoeningen zoals eczeem, hoofdpijn, maagpijn, ontstekingen en soms pijnen zonder duidelijke oorzaak. Later kunnen echte ziektes ontstaan.

Door het op tijd aanpakken van de oorzaak via de Bach remedies kan dit voorkomen worden.

Dr. Bach heeft 38 bloesemtincturen gemaakt, die elk op specifieke gemoedstoestanden werkzaam zijn.

Zij kunnen bijvoorbeeld paniek, irritatie, verdriet, zorgen en onzekerheid verhelpen.

Ook vermoeidheid, pessimisme en ongeduld zijn goed aan te pakken.

De tincturen worden in de vorm van druppels samengesteld en ingenomen.

Indien van toepassing worden ze ook verwerkt in zalf om probleem-gebieden in en op het lichaam te behandelen.

De praktijk heeft aangetoond dat men zich direct al op korte termijn prettiger gaat voelen, en vooral meer zichzelf.

Zelfs bepaalde aangeboren negatieve karaktereigenschappen kunnen positief worden beïnvloed door de bloesemtherapie en soms verdwijnen ze zelfs.

Ze maken plaats voor een positief gevoel, meer kracht, vitaliteit en levensgeluk.

De Bach therapie is homeopathisch en zeer eenvoudige toe te passen en als alternatieve geneeswijze zeer zeker aan te raden. Dit geldt voor een ieder die zich geestelijk of emotioneel niet optimaal voelt.

Bloesemremedies zijn bij iedereen toe te passen, ook bij jengelende, drukke, jaloerse of agressieve kinderen.

Bach remedie homeopatische druppels
Bloemen en druppels